Nyhet
Herrfors det mest hållbara elbolaget i branschen enligt kunderna
Förutom första platsen i EPSI Ratings kundnöjdhetsundersökning år 2022, tog Herrfors även första plats i detaljhandelns hållbarhetsindexundersökning inom elbranschen.
År 2022 ligger branschens uppmätta hållbarhetsindex på 64,8 indexprocent. Skalan 0-60 representerar missnöje, 60-70 nöjdhet och över 75 väldigt hög nöjdhet. Herrfors knep förstaplatsen i hållbarhetsindexrankingen med märkbar överlägsenhet, hela 73,1 indexpoäng.
EPSI Rating mätte indexet för hållbar utveckling år 2022 genom frågor som behandlar de tre dimensionerna av hållbar utveckling; den sociala, samhälleliga och miljömässiga. Speciellt miljödimensionen av hållbarhet är både enligt konsumenter och företagskunder en väsentligt del av energibranschens verksamhet. Totalt intervjuades över 5 888 privat- och företagskunder i Finland för energibranschens undersökningar.
Aiheeseen liittyviä uutisia
Nyhet
Herrfors har för sjätte året i rad placerat sig bland de tre bästa företagen i den årliga kundnöjdhetsundersökningen för elförsäljning
Läs merNyhet
Vi utför toppsågning vid ledningar Toby-Kovjoki, Kovjoki-Lotlax och Toby-Hirvisuo
Läs merNyhet
Herrfors har Finlands nöjdaste elkunder
Läs merNyhet
Herrfors Nät-Verkko förnyar elmätarna i Jakobstad med omnejd
Läs merNyhet
Sponsorering för din förening, organisation eller ditt evenemang?
Läs merNyhet
Gemensamt informationsutbytessystem snabbar upp kundservicen för elbolagen
Läs mer