Ajankohtaista Poikkeuksellinen vuosi nostaa kokonaistyytyväisyyttä energia-alaan – Herrforsilla alan kolmanneksi tyytyväiset asiakkaat
30.11.2020
Uutinen

Poikkeuksellinen vuosi nostaa kokonaistyytyväisyyttä energia-alaan – Herrforsilla alan kolmanneksi tyytyväiset asiakkaat

Energia-alan asiakastyytyväisyystutkimuksen kärkikolmikko pysyi tänä vuonna samana kuin viime vuonna, Herrforsin sijoittuessa kolmannelle sijalle. Herrfors on suoriutunut tutkimuksen eri osa-alueilla toimialan keskitasoon nähden tasaisen vahvasti, asiakastyytyväisyyden sijoittuessa toimialaa huomattavasti korkeammalle.

 

EPSi Ratingin Sähkön vähittäismyynti 2020 -tutkimuksessa havaitaan sähkön vähittäismyyntialan asiakastyytyväisyyden lähteneen tänä vuonna nousuun. Etenkin yksityisasiakkaiden osalta tilanne on poikkeuksellinen, sillä monin tavoin haasteellinen vuosi 2020 on tuonut mukanaan laskua muiden toimialojen asiakastyytyväisyyteen.

 

COVID-19 on muuttanut asiakkaiden käyttäytymistä

Tämän vuoden toimialatutkimuksessa näkyy pilkahduksia uudesta normaalista COVID-19 -pandemian jälkeisestä ajasta. Etätyön ja kotona vietetyn ajan lisääntyminen on tehnyt muun muassa katkostiedottamisesta erityisen tärkeää, ja asiakkaamme haluavat enemmän informaatiota kuin ennen pandemiaa. Asiakkaamme arvostavat, että tiedotamme asioista, jotka ovat merkityksellisiä ja heille kiinnostavia.

 

Digitaalinen asiakassuhde muuttumassa henkilökohtaiseksi

Tutkimuksessa korostui myös digitaalisten palveluiden merkitys. Koko toimialan asiakkaiden käsitys digitalisaatiosta on pandemian myötä muuttunut positiivisemmaksi. Herrforsin asiakkaat arvostavat digitaalisten palveluiden lisäksi myös henkilökohtaista asiakassuhdetta, paikallista tavoitettavuuttamme sekä palvelun laatua. Asiakkaat kokevat asiakkuuden aloittamisen ja asiakkaanamme olemisen helpoksi ja vaivattomaksi.

 

Kiinnostus sähköntuotantoon, -varastointiin ja kulutuksen optimointiin kasvaa

Herrforsin tutkimustuloksissa nousi esiin myös selkeä kiinnostus omaan sähköntuotantoon, sähkönvarastointiin ja kulutuksen optimointiin. Näihin tarpeisiin vastataksemme olemme kehittäneet muun muassa oman aurinkopaneelituotemerkin Nordic Sunrise, ja uusia ratkaisuja varastointiin ja optimointiin tulemme lanseeraamaan vuoden 2021 aikana.

 

Kiitämme kyselyyn vastanneita asiakkaitamme ja toivotamme tunnelmallista joulunodotusta!

Aiheeseen liittyviä uutisia

Uutinen

Herrfors sijoittui kuudennen kerran peräkkäin vuosittaisen sähkönmyyntialan asiakastyytyväisyystutkimuksen kärkikolmikkoon

Lue lisää
Uutinen

Suoritamme puuston latvasahausta linjoilla Tuovila-Kovjoki, Kovjoki-Lotlax ja Tuovila-Hirvisuo

Lue lisää